Web otevřen 2010
Fotoblog rok :   2013 | 2012 | 2011 |                                                                             Home | Profil | Kontakt |
FOTÍM v ZAHRANIČÍ

Aktualizace této galerie byla 1.1.2014 ukončena. Další fotografie naleznete v prezentaci na adrese

fotomilan.cz
Zahraniční cesty
Jedním z mých velkých koníčků je cestování. Bohužel jsem mnohé země zcestoval víc než naší republiku. Fotografie jsou pro mne tedy především velkou vzpomínkou a rád se k nim vracím. Postupně sem budu dávat fotografie z mých cest. Nebude to najednou, některá fota z historie budu musit digitalizovat. Holt, bude toho hodně a nepůjde to rychle. Ale fotografie mohou mít nejen pro mne vzpomínkovou hodnotu, ale pro Vás návštěvníky stránek mohou být zdrojem inspirace, nebo informace pokud se do podobných míst chystáte.

ROK 2013

SLOVENSKO - BEŠEŇOVÁ - říjen   Na závěr letošní sezony jsme zajeli zase do Liptovské kotliny. Příroda se    předvedla nádherným babím létem a tak jsme cestou zdolali Bosmanskou skálu u vesnice Kostolec a zříceninu    Povážsko Bystrického hradu. Další dni jsme se podívali na Chopok a Lomnický štít. Zopakovali jsme si i výstup    na skálu Čereňová a pak jsme se naslepo vrátili po hřebenu pod vrcholem Pravnáče do vesničky Bukovina.
                  141 fotografií v galerii

CHORVATSKO - ŽULJANA - září   Podzimní trasu cesty do Chorvatska jsme naplánovali podel
   Bosenských hranic, ale předtím jsme se zastavili v malém městečku Slunj a pak zase přespali na
   statku pod Korenickým průsmykem. V Žuljaně bylo po celou dobu nádherné počasí a teplé moře.

CHORVATSKO - ŽULJANA - červen   Letošní cestu do chorvatské Žuljany jsme rozdělili na dva dny.
   Přespali jsme v průsmyku Korenica na statku u starších lidí a druhý den pokračovali kolem pramenů řeky Una.
   Cesta se tak protáhla na 1300 kilometrů, ale viděli jsme něco nového, než se nudit na dálnici. Žuljana i
   počasí byla nádherná, sluníčko a parádní moře.

RUMUNSKO - BANÁT - květen   Byla to již moje druhá cesta do Rumunska do oblasti přežívající české    menšiny do Banátu. Tentokrát jsme jeli čtyři Bořek, Bohouš, Mirek a já. Opět jsme jeli pozorovat a fotit     nádherné střevlíky, kteří se v okolí vesniček Svatá Helena a Rovensko vyskytují. Počasí sice přálo střevlíkům,    ale né nám. Často pršelo a byla zima, na lokality jsme se brodili blátem. Sluníčko na nás mrklo jen sporadicky.    Ale i tak to stálo za to. Nádherná příroda, příjemní lidé, kteří zde žijí v náročných podmínkách, výborné jídlo, jen     trošičku to počasí.

SLOVENSKO - BEŠEŇOVÁ - květenLetos jsme vyrazili na Slovensko o něco později než minule. Ale i tak     počasí za moc nestálo, pršelo a na tůry po horách se nám nechtělo. Proto jsme si prohlédli Ledovou jeskyni v    Demenovské dolině a o to víc času jsme strávili v bazénech v Lůčká, Bešeňové a v Liptovském Mikuláši.     Počasí, ale prospělo masivnímu výskytu Carabus obsoletus na dvou lokalitách. Pozoroval jsem zde 52 kousků    v různých barevných aberacích.

INDONESIE - CELEBES - duben   Letošní první "velká" zahraniční cesta nás zavedla do Indonesie.
   A to na ostrov Celebes, který jsme po zemi přejeli od severu k jihu z Makasaru do Ampany se zastávkami
   v oblasti Toraja a jezero Poso. Pak jsme se přeplavili na Togiánské souostroví, kde jsme přímo na
   rovníku strávili několik nezapomenutelných dní na třech malých ostrovech. Na závěr cesty jsme
   navštívili odlehlé jezero Lore Lindu a pralesy v okolí města Palu.
   Galerie 1  235 fotografií       Galerie 2  235 fotografií        Videoklip   šnorchlování na Togiánech
   Videoklip   motobike v okolí Lore Lindu     Videoklip   pohřební slavnost, okolí Toraja
ROK 2012

SLOVENSKO - BEŠEŇOVÁ - říjen   Letošní výlet do Liptovské kotliny byl ve znamení deště, mraků a mlhy.
   První deštivá zastávka byla v Manínských soutěskách. Další den jsme prošli Prosieckou a Kvačanskou dolinu.
   A pak se podívali do vesničky Vlkolínec.

CHORVATSKO - ŽULJANA - září   Předpodzimní návštěva Chorvatské Žuljany.
   Nádherné počasí a teplá voda. Ale cestou tam lijáky, cestou zpět lijáky. Na horách prý padal i sníh.
   Tentokrát jsme se podívali na skok i do Bosny na Kravické vodopády a pro trošku rakije.
   CHORVATSKO - ŽULJANA - červen  Pravidelná, předprázdninová návštěva Chorvatské Žuljany.
   Nádherné počasí a teplá voda. Cestou tam jsme projeli Bílé a Samarské stěny. Pro osobák jsou na
   hranici průjezdnosti.Čtyřicet kilometrů nám trvalo čtyři hodiny, cesty do neznáma s nulovou možností
   otočení mezi skalisky a srázy. Takže jenom cesta vpřed.
                  106 fotografií v galerii

RUMUNSKO - Banát - květen - červen  Rumunský Banát nás přivítal chladným, deštivým počasím.
    O to příjemněji nám bylo u krajanů. Nádherná příroda a nádherní střevlíci Carabus ulrychi nám pomohli
    zapomenout na chladné večery a rána. Vesničky Banátu mne uchvátily a rád se sem opět podívám.

SLOVENSKO - duben  Letošní první, krátká návštěva Liptovské kotliny. Příroda se o několik dní opozdila,
    vrcholky Roháčů byly pod sněhem a v dolinách oproti loňsku nekvetly trnky. I tak, ale bylo rekordních
    30 stupňů a sníh mizel před očima. Mezi mnoha druhy hmyzu se objevil i Carabus obsoletus.
   MALAYSIE TIOMAN - březen - duben  Letošní první zahraniční cesta nás zavedla do daleké Malaysie.
    Nebylo to poprvé, ale poprvé v sestavě "jeden + dvě". Většinu doby jsme strávili na malebném ostrově
    Tioman a pár dní v Kuala Lumpur. Všechno proběhlo podle plánu, prostě super. Více v cestovatelském
    deníku, který dopisuji.
                    395 fotografií v galerii                               Deník cesty
ROK 2011 - 1040 fotografií

SLOVENSKO - listopad  Hezké podzimní dny nás vylákaly letos potřetí na pár dní do slovenské Bešeňové.
   Na Roháčích se objevil první sníh a zákaz cesty do hor. Termály byly stále horké a lidí minimálně. Perfektní
   relax a krásná podzimní příroda Liptova.
   SLOVENSKO - říjen   Bešeňová se stala postupně tradiční. Tentokrát jsme se stavili i v Sůlovských skálách,
   zdolali jsme Roháčská plesa a objevili neznámou, nádhernou vodní nádrž Svarín, vylezli jsme na Liptovský
   hrad. A prochodili celou Liptovskou kotlinu.
   TUNIS Tabarka - září  V Tabarce jsem byl již na broukách dvakrát, ale tentokrát jsme chtěli vyzkoušet
   lenošení all inclusive. Voda jako kafe, počasí tak akorát. A přivezl jsem si i několik Blapsů i když termín to
   na brouky již dobrý nebyl. Ale jinak vše vyšlo parádně.
   CHORVATSKO Žuljana - červen  Tradiční, nádherné Chorvatsko v termínu kdy se ještě "netopí"
   pod návalem turistů. Počasí super, ubytování u starých známých, podívali jsme se i na ostrov Mljet.
   Cestou tam jsem pasťoval na střevlíky C. variolosus, P. gigas, C scheidleri a mnoho dalších.
   BULHARSKO Lozenec - červen  S přítelem Bořkem jsme vyrazili do Bulharska nalézt střevlíka Procerus
   scabrosus. Pasťovali jsme na mnoha místech a i navzdory k velkému suchu jsme pozorovali mnoho brouků.
   Prochodili jsme mnoho kilometrů nádherným předhůřím pohoří Strandža a našli pouze jednu larvu a
   jedno imago rozjeté autem. Smůla. Ale i tak to stálo za to.
                  253 fotografií v galerii

SLOVENSKO -duben Probouzející se jarní příroda v Chočských vrších a Bešeňové na Slovensku
   má své osobité kouzlo. Kromě koupání v termálech jsem nalezl dvě lokality střevlíka Carabus obsoletus,
   Carabus auronitens escheri a C. sheidleri, convexus a několik dalších. Vydařená cesta.
ROK 2010 - 901 fotografií

SLOVENSKO - listopad  Podzimní Bešeňová a okolí Liptovské kotliny, Kvačanská dolina, nádherně
   zabarvené lesy a neskutečné počasí nám zpříjemnily pobyt v teplých pramenech v Bešeňové, Lůčkách a
   Liptovském Jánu.
   CHORVATSKO - září Letos jsme jeli směr Bosna, pohoří Mrakovica kde jsme přespali. Chtěl jsem se zde
   podívat na střevlíky, ale už bylo pozdě. Chorvatská Žuljana v září, bez turistů je perfektní místo k relaxaci.
   Letos, byla voda jako "brus". Dobré víno a rakije nás, ale zahřálo, stejně jako odpolední sluníčko.
   TUNIS - červen  Moje druhá cesta do tuniské Tabarky. Do místa, které je pro entomology
   více než dobré. Jel jsem s Bořkem a Bořkem a chytali jsme nádherného Carabus morbilosus.
   MALAYSIE / BORNEO - duben  Entomologická cesta za poznáním brouků Bornea. Jeli jsme ve
   stejné sestavě, jako při naší první cestě na Borneo. Všechno se vydařilo, včetně počasí. Do sbírky
   mi přibylo mnoho nádherných exemplářů a řada vzpomínek.
   KEŇA / TANZANIE - únor  Iva, David, Víťa a moje maličkost jsme si koupili letenky do Nairobi
   a vyrazili do Afriky. Ukousli jsme si velké sousto, ale co jsme chtěli jsme viděli, všechno klaplo super.
   Nairobi, tanzánská Arusha, Serengeti, Ngorongoro, Mombasa, Wattamu a souostroví Lamu a
   několik dalších menších NP. Náročné, ale nezapomenutelné. Fotky zvířat hledejte v menu "Wildlife".
                    300 fotografií v galerii
ROK 2009 - 685 fotografií

CHORVATSKO Žuljana - září  Podzimní Chorvatsko s nádherným počasím a teplou vodou.
   CHORVATSKO Žuljana - červen  Tentokrát jsme se cestou zastavili v pohoří Ivančica kde jsem
   pasťoval na střevlíky a přespali jsme u Lokvarského jezera. V Žuljaně bylo nádherně a přesně v den
   odjezdu přišla ohromná bouře, vichr a u pobřeží i malé zemětřesení, ale to už jsme byli v Rakousku.
   SRI LANKA - duben  S Verčou, Davidem a Tomášem jsme projeli Cejlon od západu k východu.
   Colombo, Candy, Sigiriya, Adamova hora, která nám dala docela zabrat, Hortonské pláně
   kde byla hnusná zima a nejlepší byl relax na Arugama Beach na východním pobřeží, které nedávno zničilo
   tsunami a bylo téměř liduprázdné.
                   245 fotografií v galerii

MALAYSIE - únor Iva, já, Víťa, Martin a Víťa jsme vyrazili na malayský ostrov Tioman.
   Ostrov bílého písku, teplého moře, varanů a opic. Ty nás pěkně prohnaly. Pak jsme
   přejeli na západní pobřeží a podívali se na ostrov Pangkor. Tioman byl lepší. Nádherné tropy